Thursday, February 17, 2011

Unit Trusts Consultant. Kerja makin lama makin senang. Join agency kami sekarang.

Salam.

Ramai yang masih teragak agak nak masuk sebagai agen atau tidak. Kita akan teragak-agak sebab kita tidak tahu macam-mana nak buat. Di Public Mutual, kita dilatih untuk semuanya berjaya.Misalnya hari sabtu ini akan ada satu kursus "top performing UTC' . Banyak lagi kursus dan bayarannya RM10 untuk kebanyakkan kursus dan ada yang percuma.

Kita lihat sekarang ni memang masanya untuk Unit Trust Consultant (UTC) mengorak langkah. Ini dilihat dari jam pelaburan yang menunjukkan jarum ke arah hampir ke boom. Jam pelaburan adalah seperti di bawah.


Dari pukul 12 hingga pukul 6 mengikut jam pelaburan mengambil masa lebih kurang 7 tahun dan dari pukul 6 hingga hingga pukul 12 mengambil masa lebih kurang 7 tahun. Dari rajah ini kita jangka pasaran akan lebih baik dalam 3 tahun lagi.

Sebab kedua mengapa kita kata pasaran kita baik ialah jualan kereta baru yang sedang naik. Lihat presensation ni. Dalam keadaan gawat hanya kenderaan terpakai yang menjadi pilihan ramai
.
Bagaimana kita tahu mana bahawa Public Mutual adalah antara yang terbaik. Baca article ni. KENAPA PUBLIC MUTUAL DAPAT BANTU ANDA UNTUK MENCAPAI MATLAMAT PELABURAN ANDA


Ekonomi kita , kata ramai, akan bergantung kepada pasaran US. Ini mungkin sejarah tidak lagi benar. Kita sekarang telah lebih bergantung kepada ekonomi negara lain terutama ekonomi Asia terutama China. Kita lihat ekonomi US sedang berkerja keras untuk tidak jatuh dan ekonomi kita sedang meningkat sama seperti ekonomi China. Lihat article yang bertajuk "world richest goverment"

Sebagai UTC, agency kami tidak menjual semata-mata. Kami lebih memberi nasihat, terutama mengenai dana-dana yang sesuai. Switch antara fund memang amat penting. Ramai yang tidak tahu pasal switching Cuba lihat senarai sebahagian pelanggan saya seperti di bawah.


Pelanggan-pelanggan yang untung tentunya gembira dengan keuntungan mereka dan mengajak kawan-kawan mereka untuk masuk melabur. Jika kita tidak buat switching pada tahun 2008 (Alhamdu lillah saya cadangkan dan ramai yang buat switching), pelanggan-pelanggan yang mula melabur pada 18/2/08 tentunya mendapat keuntungan yang kecil atau mungkin rugi. Kita buat switching pada masa itu kerana 1) Lehman Brothers, syarikat institusi kewangan yang sudah melebihi 100 tahun pun muflis. 2) Berkurangnya jualan kereta. 3) Geraf Baltic Index telah jatuh dari 12 ribu ke ,memang benar, tak sampai seribu. 4) Kata-kata hangat mengatakan mengatakan index akan sampai 900, dan memang lebih dari itu index fbmklci kita jatuh.

Sekarang ini, masa untuk memegang saham dan cara yang terbaik ialah melalui amanah saham. Kita guna pendapat orang ketiga untuk memberikan pendapat yang lebih tepat dan tidak menyebelah ke sesuatu saham auat ekonomi atau negara. Antara yang dicadangkan adalah i Capital di http://www.icapital.biz. Sebahagian dari kandungannya perlu berbayar tetapi amat-amat berguna. Anda boleh mendapatkannya sekiranya anda join sebagai Unit Trust Consultant di bawah agency kami. Antara lain yang memberi pendapat secara terbuka dan telus adalah liper leaders dan morning star.

Selain dari commision, UTC akan mendapat carier benefit yang dibayar setiap bulan. Ia berdasarkan jumlah pelaburan pelanggan yang dibawa masuk. Ia akan berdasarkan harga semasa bermakna semakin besar harga semasa semakin besar carier benefit anda. Ini adalah satu sebab mengapa saya kata jadilah Unit Trust Consultant walaupun part time. Dapatkanlah pelanggan samada tunai atau yang lebih baiknya, EPF, yang pulangannya cuma lebih kurang 5 peratus untuk melabur dalam amanah saham. Jadi UTC, anda makin lama, makin senang kerja dan makin kurang kerja sebab pelanggan anda akan cari anda sebab mereka percaya ANDA. Saya buat kerja UTC sebagai part-time tetapi income saya bulan Januari 2011 melebihi RM5,000. Dan ramai pelanggan yang call saya dan saya terpaksa mengejar pelanggan-pelanggan saya. Saya percaya sekiranya anda mempunyai keinginan seperti saya, anda pun boleh buat. Sekiranya anda tidak bekerja dan mahu buat full time, income anda BUKAN setakat 3 kali ganda. Ingatlah, anda bukan jurujual, anda adalah consultant.

Fikirkanlah, sekiranya anda berkerja makan gaji anda tidak mempunyai income sampingan, anda mungkin akan terus jatuh. Jika anda ada income sebagai UTC, ia dapat memberi anda income dari commision, income dari overiding commision dan income dari carier benefit dan lain-lain. Dan yang lebih bagus, kerja anda semakin senang dan setiap tahun anda akan pergi melancong dengan percuma. Bandingkan dengan makan gaji di sini.

Untuk jadi UTC, anda perlu.

Salinan Kad Pengenalan
Tandatangan Kontrak Agency
Tandatangan statutaty letter of oath
Bayaran RM250 + RM10 untuk kursus 1 hari
Sijil Original SPM ke atas
Gambar Passport 6 keping.

Untuk maklumat lanjut hubungi dfariz@yahoo.com











No comments:

Post a Comment

Video

Loading...