Tuesday, February 5, 2013

Berinteraksi dengan kawan-kawan anda dan tidak dilupakan segala yang memberi kekayaan kepada anda dan mereka.


Salaam

Kali ini saya berintersi dengan ramai blogger, penjual affliate marketing, penjual e-book, adowds voucher dan macam-macam yang dia orang jual yang diketahui sebagai  tidak dapat dilihat oleh mata kasar. Saya memanggil anda kerana anda mempunyai kekuatan untuk mempromote unit trust.

Serupa jugak dengan unit trust yang saya promote dan bukan saya jual. Unit trust ni pun kita tak boleh nampak pakai mata kasar. Dan mengapa saya tak jual?


Ini kerana ada masanya saya memang tak menggalakkan anda membeli. Ada dana yang saya tak galakkan pada pendapat saya untuk anda beli. Contoh dana yang saya tak menggalakkan anda pegang ialah seperti yang berkaitan dengan negeri cina. "dua kitaran hayat ekonomi" telah menunjukkankan bahawa ia sedang memasuki kitaran kedua dari dua kitaran hayat ekonomi. jadi saya menggalakkan masuk local yang dalam yang sedang memasuki kitaran pertama.

Kitaran pertama mengambil 7 tahun  hijrah untuk naik dan 7 tahun hijrah untuk gawat. Ini disampaikan oleh cerita Nabi Yusuf di dalam Al-Quran yang menceritakan bahawa 7 tahun akan mengalami musim yang baik untuk menyimpan bagi 7 tahun yang benar-benar gawat.

Kitaran yang kedua akan dijangka lebih pendek dan manusia pada masa itu lebih berhati-hati dengan simpanan yang banyak. ini digambarkan di dalam Al-Quran surah yang sama. ia menggambarkan keadaan orang yang tidak terlalu mewah yang memerah anggur.

Jadi, kepada yang sedang menjual benda yang berbentuk tidak nampak ini seperti affiliate markting, ebook, adsence, facebook voucher dan lain-lain, anda adalah antara orang yang kami cari selama ini. Bersama-sama kami akan gegarkan industri unit trust ini. Ini kerana saya, sebagai remisier, mengakui bahawa unit trust berkembang dengan lebih pesat dan lebih ramai orang meminati unit trust ini berbanding membeli saham.

Mana tidaknya, walaupun mahal sedikit pada komisyennya, unit trust mengadakan pengurus dana dan kita tak perlu risau dengan prestasi saham yang dipilih. Tidak seperti remisier yang terpaksa mencari saham-saham yang patut dibeli.

Lagi satu, pendapatan  untuk konsultan unit trust ini amat-amat besar. Kalau tahun 1993 dulu, remisier menjadi satu perkerjaan yang diminati ramai, sekarang hingga ke tahun yang dijangka gawat (tahun 2018 hingga 2020 atau sekitarnya) ,  konsultant unit trust pula menjadi pekerjaan yang diminati ramai. Di kala itu, untuk melepasi exam unit trust agak susah berbanding sekarang. Sekarang ini pun sangat yang mendapat sehingga puluh ribu ringgit.

Pendapatan ini ada yang pendapatan tetap seperti carier benefit. Pendapatan ini anda akan dapat walaupun, katakan, anda masuk hospital selama sebulah setengah. Ia seperti duit pencen tapi anda dapat sekarang. Ini adalah apa yang saya minat kerana apabila saya mencapai umur sekian saya tidak lagi ingin berekerja tapi merasa dari kehidupan yang bebas kewangan.

Melalui memasuki di bawah saya, saya akan bercerita lagi dana-dana, dan akan mengetahui strategi untuk tahun gawat kalau benar ia berlaku pada 2018-2020 berdasarkan ayat-ayat kitab Al-Quran dan ayat-ayat dari kitab Perjanjian Baru (bible).

Kalau ada yang meminati untuk masuk ke industri ini, sila hubungi cekapsaham@yahoo.com


Anda perlu menduduki peperiksaan yang senang dan perlu ada

1) Kad pengenalan
2) gambar passport 6 keping
3) Sijil Spm atau ke atas yang original
4) Duit Rm250.00
5) sign agency contract (saya beri)
6)Sign letter of aoth (saya beri)
7) buka akaun public bank dan apply e-banking (saya tunjukkan)

Inilaj kerjya unit trust yang diminati ramai. Moga-moga kita di anugerah Allah dengan apa yang Dia kehendaki.

No comments:

Post a Comment

Video

Loading...